Chevrolet Lacetti, Cobalt va Damas avtomobillari qoʻshimcha partiyasi kontraktatsiyasining 2 kunlik natijalari
Chevrolet Lacetti, Cobalt va Damas avtomobillarining 2023-yil uchun qo‘shimcha partiyasiga kontraktatsiyaning dastlabki 2 kunida to‘liq shartnoma tuzildi.
4-5 avgust kunlari ushbu avtomobil modellarini xarid qilish uchun 50 000 dan ortiq shartnoma imzolandi. Qolaversa, sizga shuni ma’lum qilamizki, shartnomalarning bir qismi boʻyicha toʻlov oʻz vaqtida, 7 kalendar kundan keyin amalga oshirilmasa ushbu shartnomalar yana qayta kontraktatsiya uchun ochiq bo’ladi.
4 avgust oqshomida yangi avtomobillar sotilishiga 8 oylik taqiq qo‘yilganidan so‘ng Chevrolet Cobalt va Chevrolet Lacetti uchun shartnomalar ochildi.
Bundan tashqari, UzAuto Motors nafaqat yangi, qimmatroq trim darajalarini sotishni boshladi, balki narxlari pasaytirilgan avtosalonlarga eski pozitsiyalarni ham qaytardi. Vaziyat, ochig‘i, odatiy emas, syurpriz esa yoqimli bo‘lib chiqdi – ijtimoiy tarmoqlarda “xalq” avtomobillari sotuvi boshlangani haqidagi xabar katta ishtiyoq bilan kutib olindi.
Ammo, afsuski, bayram uzoqqa cho‘zilmadi – 3 soatdan so‘ng onlayn shartnomalar tugadi: yil bo‘yi avtomobil uchun jamg‘argan xaridorlar nihoyat Kobaltni bozorda 16 000 dollarga emas, ko‘rgazma zalidan <$12 000 ga sotib olish imkoniga ega bo‘lishdi. . Bu tabiiy ravishda portlovchi talabga olib keldi va UzAuto Savdo tizimi muzlab qolganiga qaramay, barcha ajratilgan hajm juda tez “sotib ketdi”. Va ba’zi avtosalonlarda shartnomalar ish kuni tugaganidan keyin ham tuzilgan.
5 avgust kuni ertalab vaziyat tahdidli sur’atga ega bo’la boshladi: veb-sayt va mobil ilova orqali shartnomalar tuzishning iloji yo’q, Telegram botida shartnomani katta qiyinchilik bilan olish mumkin.
UzAuto Savdo tizimining butun davri davomida xaridorlar avtosalonlarga tom ma’noda bostirib kirishadi va shartnomalar bo’yicha navbatda turish uchun birinchi marta kurashadi.
Nega “O‘zavtoprom” IT infratuzilmasini tayyorlamadi va barqaror ishlashini ta’minlamadi, bu ritorik savol.
Ko’rinib turibdiki, kontraktlarning cheklangan chiqarilishi ishlab chiqarishni rejalashtirishning yangi tizimining bir qismi bo’lib, zavod 1,5 yil ichida emas, balki yaqin bir necha oy ichida yopishga tayyor bo’lgan miqdorda shartnomalar chiqaradi.
Bunday tizim talabni normallashtirish bilan avtomobillarni chiqarish vaqtini qisqartirish va ishlab chiqarish jarayonlarini optimallashtirish imkonini beradi.
Asosiysi, shartnoma tuzish jarayoni 2018-yilgacha bo‘lganidek, yashirin va yashirincha “kepka uchun” shartnoma tuzish imkoniyatisiz shaffof bo‘lib qolishi kerak.