Inomarkalar importi taqiqlanadi
O‘zbekistonga xorijiy avtomobillar importi taqiqlanadi. Erkin import davri yakunlandi: O‘zbekistondagi avto bozordagi o‘zgarishlar haqida nimalarni bilish kerak
1-apreldan boshlab O‘zbekiston xorijiy avtomobillar importi bo‘yicha yangi cheklovlarni joriy etadi, bu jismoniy hamda yuridik shaxslarga taalluqlidir. Yangi qoidalarga ko‘ra, faqat rasmiy dilerlar avtomobillarni qayta sotish maqsadida import qila olishadi, va agar avtomobilga berilgan sertifikat boshqa bir shaxs nomiga olingan bo‘lsa, uni bojxona rasmiylashtiruvidan o‘tkazish taqiqlanadi. Bu choralarning joriy etilishi mamlakat avtomobil bozorini tubdan o‘zgartirishi, iste’molchilarning tanlov imkoniyatlarini cheklashi va yangi avtomobillar bozorida monopoliyalarni kuchaytirishi mumkin, xususan mashhur elektr avtomobillar sohasida ham.
Ijtimoiy tarmoqlarda chet el avtomobillarini import qilishga cheklovlar joriy etilishi haqida ma’lumotlar tarqaldi. Bu haqda Kun.uz va Gazeta.uz.ham yozishgan.
1-apreldan boshlab chet el avtomobillarini import qilish bo‘yicha yangi cheklovlar joriy etilmoqda: endi avtomobillarni faqat rasmiy dilerlar import qila oladilar, shuningdek, avtomobilga berilgan sertifikat boshqa shaxs nomiga olingan bo‘lsa, uni bojxona rasmiylashtiruvidan o‘tkazish taqiqlanadi.
Endilikda jismoniy shaxslar tomonidan chet el avtomobillarining tijorat maqsadida importi taqiqlanadi. Faqat rasmiy dilerlar avtomobillarni qayta sotish maqsadida import qila olishadi.
1-apreldan jismoniy va yuridik shaxslar avtomobilni bojxona rasmiylashtiruvi o‘tkazishlari mumkin emas, agar uning uchun berilgan sertifikat boshqa shaxs nomiga olingan bo‘lsa. Gazeta.uzning yozishicha, bu ko‘rsatma 25-mart kuni chiqarilgan. Hujjat Texnik tartibga solish agentligining 19-mart kuni Vazirlar Mahkamasiga yo‘llangan taklifini tasdiqlaydi. Qaror haqida rasmiy ravishda xabar berilmagan.
Bunday cheklovlar shaxsiy importni cheklab, kichik avtosalonlar biznesini yopishga olib keladi. Amalda, O‘zbekistonga chet el avtomobillarini ochiq import qilish iqtisodiy tartibi atigi bir yil davom etdi.
Endi O‘zbekistonga tijorat maqsadida — keyinchalik qayta sotish uchun avtomobil olib kirish uchun ishlab chiqaruvchi zavodning rasmiy dileri maqomini olish kerak bo‘ladi.
O‘zbekistonda rasmiy bo‘lmagan xitoylik BYD avtomobillarining ta’minoti qanchalik ommalashganini hisobga olganda, yangi cheklovlardan faqat yangi monopoliya — BYD Uzbekistan g‘olib chiqadi.
Endi BYD dilerlari Xitoyda narxlar tushib ketgani sababli narxlarni tushirishga majbur bo‘lgan raqobatchilarga qaramasdan elektr avtomobillar narxini o‘rnatish imkoniyatiga ega bo‘ladilar.
Eslatib o‘tamiz, avvalroq BYD hukumatdan ushbu markaning elektr avtomobillarining rasmiy bo‘lmagan importini cheklashni so‘ragan edi.
Ko‘rinib turibdiki, bu so‘rov eng qisqa muddatlarda qondirilgan.
O‘zbekistonda chet el avtomobillarini olib kirish bo‘yicha amal qiladigan yangi tartiblar, shubhasiz, import va avtomobil savdosi bozorida katta o‘zgarishlarni keltirib chiqaradi. Rasmiy dilerlar monopoliyasi mustahkamlanib, iste’molchilarga tanlov imkoniyatlari cheklangan bo‘lsa-da, bu o‘zgarishlar avtomobil bozorining sifati va xavfsizligini oshirish maqsadida qo‘llanilmoqda deb umid qilamiz. Biroq, bu o‘zgarishlar kichik biznes egalariga va avtomobil ishqibozlariga qanday ta’sir qilishi hali noma’lum.