Jarima ballari qoldirildi

O‘zbekistonda jarima ballari tizimi joriy etilishi kechiktirildi — ballarni hisoblash tartibini tartibga soluvchi normativ hujjatlar hozircha Vazirlar Mahkamasida kelishilmoqda va hali tasdiqlanmagan.

1-maydan boshlab O‘zbekistonda YHQ buzilishi uchun jarima ballari tizimi ishga tushadi, deb kutishga hojat yo‘q. Gazeta.uz aniqlashicha, hukumat qarori loyihasi hali ishlab chiqilmoqda — tizim barcha hujjatlar tasdiqlangandan keyin joriy qilinadi.

GAI matbuot kotibi Zoyir Yo‘ldoshevning aniqlik kiritishicha, ballarni hisoblash tartibini belgilovchi hujjat hali imzolanmagan.

Dastlabki loyihaga ko‘ra, jarima ballari quyidagi qoidabuzarliklar uchun berilishi kerak edi:

🔹 Qizil chiroqda harakat — 2 ballgacha.
🔹 Tezlikni oshirish — 0,5 dan 2 ballgacha.
🔹 Qoidaga zid ravishda quvib o‘tish — 1,5 ball.
🔹 Ruxsatsiz oynalarni qoraytirish — 1–2 ball.
🔹 Nosoz yoki davlat raqamlari olib tashlangan (yashirilgan) transport vositasini boshqarish — 2 ballgacha.

«Tegishli normativ-huquqiy hujjat qabul qilingandan so‘ng, yo‘l harakati qoidalarini buzganlik uchun jarima ballarini hisoblash tartibi va muddatlari aniq belgilanadi», — dedi Yo‘ldoshev.

Avvalroq hukumat qarori loyihasiga tayanib, tizim 1-maydan ishga tushishi haqida xabarlar tarqalgandi. Mart oyida ommaviy muhokamaga chiqarilgan loyiha matnida har bir qoidabuzarlik uchun necha ball berilishi rejalashtirilgani ko‘rsatilgandi — tezlik oshirish, noto‘g‘ri quvib o‘tish va boshqa holatlar uchun.

Штрафные баллы не будут начисляться с радаров и камер

Qaysi qoidabuzarliklar uchun jarima ballari belgilanadi?

Yangi 34-1-modda (Ma’muriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeks) ga ko‘ra, jarima ballari quyidagi qoidabuzarliklar uchun belgilanadi:

Qoidabuzarlik Ma’muriy kodeks moddasi
1 Nosoz yoki ruxsatsiz qayta jihozlangan transport vositasini boshqarish 125-modda 3-qism
2 Davlat raqami bo‘lmagan yoki foydalanish taqiqlangan transport vositasidan foydalanish 125-modda 5-qism
3 Ruxsatsiz qoraytirilgan yoki oynasi ko‘zguli transport vositasidan foydalanish 126-modda
4 Ruxsat etilmagan ovozli va yorug‘lik uskunalarini o‘rnatish 127-modda 1-qism
5 Tezlikni belgilangan me’yordan oshirish 128-3-modda
6 Qizil chiroqda yoki tartibga soluvchining taqiqlovchi ishorasida harakat 128-4-modda 2-qism
7 Qarshi yo‘nalishga chiqish yoki avariya xavfini keltirib chiqarish 128-5-modda
8 To‘xtash va turish qoidalarini buzish 128-6-modda
9 Yo‘lovchilarni tashish qoidalarini buzish 128-8-modda (yangi)
10 Quvib o‘tish qoidalarini buzish 128-9-modda (yangi)
11 Yo‘l harakati xavfsizligiga tahdid soluvchi guruhli harakatda ishtirok etish 129-modda
12 Temir yo‘l o‘tish joyidan o‘tish qoidalarini buzish 130-modda
13 Yo‘l-transport hodisasi sodir bo‘lganda voqea joyini tark etish 137-modda 1-qism

Hozircha har bir qoidabuzarlik uchun qancha ball berilishi haqida aniq ma’lumot yo‘q. Bu ballar tegishli qaror qabul qilingandan keyin tasdiqlanadi.

Exit mobile version