Oʻzbekiston Texnik tartibga solish agentligi Xitoy brendi «Leapmotor» avtomobillarini sertifikatlash va importini toʻxtatdi. Qaror «Leapmotor C16» modelida elektromagnit xavfsizlik talablariga muvofiqlikning buzilishi bilan bogʻliq.
🔍 Muammo nimada?
«EURO PROF TEST» MChJ ekspertlari Leapmotor C16 (VIN: LFZ93AN96RD091431) yengil avtomobilini tekshirishda quyidagilarni aniqladilar:
- Texnik reglamentning 44-bandiga (BMTning 10-son qoidasi) jiddiy mos kelmaslik: «Keng polosali elektromagnit shovqinlar».
- Elektronika uchun xavflar: avtomobil tizimlari va ulangan qurilmalarning ishlamay qolishi.
«Bu nafaqat texnik nosozliklarga, balki haydovchi xavfsizligiga tahdid solishi mumkin», — degan xulosaga kelgan regulyator.
⚖️ Qonuniy oqibatlar
«Leapmotor» M1 toifadagi avtomobillarini sertifikatlash toʻxtatildi.
Import taqiqi: sertifikatsiz avtomobillarni olib kirish mumkin emas.
🎭 «Texnik bahona» yoki savdo urushi?
Qizigʻi shundaki, «elektromagnit shovqinlar» haqidagi bayonotlar ayni paytda, Oʻzbekiston bozori Xitoy elektr avtomobillari bilan toʻlib-toshganida paydo boʻldi. Baʼzi tahlilchilar istehzo bilan eslatishadi: «Texnik bahonalar — savdo urushlarining klassikasi. Rossiyada Gruziya vinosi, Yevropa pishloqlari va Polsha olmalarida «bakteriyalar» siyosat keskinlashgandan keyin «topilganini» eslaysizmi?»
Ehtimol, «shovqinlar» haqidagi quruq tushuntirishlar orqasida mahalliy ishlab chiqaruvchilar (masalan, BYD) uchun bozor maydonini boʻshatish rejasi yashiringan boʻlishi mumkin.
💡 Bozor uchun nimani anglatadi?
Dillerlar «Leapmotor» modellarini sotishni toʻxtatishga majbur.
Xaridorlarga sotib olingan C16 avtomobillarini tekshirish tavsiya etiladi.
📈 Eslatma!
1 maydan boshlab Oʻzbekistonda elektr avtomobillarini rastamojka 4 baravar qimmatlashadi. Importchilar yuqori utilizatsiya toʻlovini toʻlashga majbur boʻladilar, bu esa mahalliy «ishlab chiqaruvchilar» (jumladan, BYD) uchun imtiyozdir.