Elektrmobillar Rastamozhka Yopilishi Mumkin: Hukumat Elektrmobillar Uchun Poshlinlar Joriy Etmoqchimi?

O'zbekistonda elektrmobillar uchun import poshlinasini joriy etishni asoslash bo'yicha kampaniya boshlandi. Savdo-sanoat palatasi misol sifatida AQSh (102% poshlina) va Yevropa Ittifoqini (38% poshlina) keltirmoqda. Ammo, Savdo-sanoat palatasi O'zbekistonda o'zining Tesla yoki BMWsi yo'qligini, faqat chet el texnologiyalari asosida avtomobillar yig'ilishini e'tibordan chetda qoldirmoqda.

O’zbekistonda elektrmobillar uchun import solig’i kiritilishi bo’yicha kampaniya boshlandi. Hukumat buni mahalliy ishlab chiqarishni qo’llab-quvvatlash maqsadida qilayotganini aytmoqda. Ular misol sifatida AQSh (102% soliq) va Yevropa Ittifoqini (38% soliq) keltirmoqda.

Ammo, bir narsani unutmaslik kerak: AQSh va Yevropa Ittifoqida Tesla yoki BMW kabi o’z brendlari bor, lekin O’zbekistonda faqat chet el texnologiyalari asosida avtomobillar yig’iladi.

Davron Vahobov Turkiyaning protektsionistik siyosatini misol qilib ko’rsatmoqda. Lekin, Turkiya iqtisodiyoti bir necha yildan beri inqirozda. Hozirda inflyatsiya 70-80% ga yetgan, narxlar yiliga 10-15 barobar oshmoqda, va Turk lirasi qadrsizlanish bo’yicha birinchi o’rinda turibdi. Turkiya fuqarolarining kayfiyati haqida so’ranglar — javoblari qiziqarli bo’ladi.

Siz tayyor tovarni yig’ib, qimmatroqqa sotish bilan iqtisodiyotni rivojlantirmoqchimisiz? Bunday «ishlab chiqarish»ning nima keragi bor? Har holda, olib kelinadigan avtomobildan arzon bo’lmaydi. Sabablari ko’p. Asosiysi — korrupsiya.

«O’zAvto» kompaniyasining iqtisodiyotimizdagi ulushi juda kam. Tamaki sotuvchilari ko’proq foyda olib kelmoqda byudjetga. Zavod deyarli 30 yoshda. Agar «avtoyig’ish sanoati» ga berilgan qulaylik va subsidiyalarni hisobga olsak, iqtisodiyotga foydasidan zarari ko’proq bo’lishi ham mumkin.

To’rt kishining cho’ntagi uchun 38 million xalq qimmatroq mashina sotib olishi kerak ekanmi?

Agar imkon bo’lsa, Davron Vahobovga mana buni yetkazib qo’yinglar:

Turkiyaning protektsionizm siyosati allaqachon iqtisodiyotini halokatga olib keldi. Bugungi kunda inflyatsiya 70-80% ga yetgan, narxlar 10-15 barobar oshmoqda, va Turk lirasi qadrsizlanish bo’yicha birinchi o’rinda turibdi. Turkiya fuqarolarining kayfiyati haqida so’ranglar — javoblari qiziqarli bo’ladi.

Siz tayyor mahsulotni yig’ib, qimmatroqqa sotish orqali iqtisodiyotni rivojlantirmoqchimisiz? Bunday «ishlab chiqarish»ning nima keragi bor? Har holda, import qilingan avtomobillar arzonroq bo’ladi. Buning sabablaridan biri — korrupsiya.

«O’zAvto» kompaniyasining iqtisodiyotimizdagi ulushi juda kam. Tamaki sotuvchilari byudjetga ko’proq foyda olib kelmoqda. Zavod deyarli 30 yoshda. Agar «avtoyig’ish sanoati» ga berilgan qulaylik va subsidiyalarni hisobga olsak, iqtisodiyotga foydasidan zarari ko’proq bo’lishi ham mumkin.

Bunday soliq joriy etilishi, asosan, «ishlab chiqaruvchilar»ga foyda keltiradi, oddiy iste’molchilarga esa zarar. Bu biz uchun avtomobillarni qimmatroqqa sotib olishni anglatadi, ularning sifati esa talabga javob bermaydi. Soliq joriy etilishi haqidagi gaplar fonida elektrmobillar narxi allaqachon oshib ketdi.

Yangi soliqlar kiritilishi avtomobil ishlab chiqaruvchilar uchun qulay sharoitlar yaratadi, lekin oddiy odamlarga ekologik toza va arzon transport vositalarini xarid qilishda muammolar tug’diradi.

Exit mobile version