Rastamojka qimmatlashdi

Rastamojka narxi oshdi: 1-noyabrdan boshlab elektromobillar importida yangi qoidalarga ko‘ra, rastamojka sertifikat narxi 3,5 baravarga ko‘tarilib, 9 million so‘mga yetdi. Endi har bir import qilinadigan avtomobil Pskentdagi poligonda sinovdan o‘tishi kerak, bu esa elektromobillarni olib kelishni yanada murakkablashtirdi.

Hukumat elektromobillar importini yanada qiyinlashtirmoqda: sertifikat olish xarajatlari rastamojka paytida 3,5 baravar oshib, 9 mln so‘mga yetdi. Bundan tashqari, endi har bir import qilinadigan avtomobilni Pskentdagi poligonga olib borish kerak.

Xaridorlar xavfsizligini ta’minlash bahonasida hukumat avtomobillarni xususiy import qiluvchilarga sun’iy to‘siqlar qo‘ymoqda. Eng avvalo, bu chora-tadbirlar Xitoydan elektromobillar importini murakkablashtirmoqda.

1-noyabrdan boshlab, sertifikat olish tartibi o‘zgardi: endi barcha import avtomobillari Pskentdagi poligonda sinovdan o‘tishi shart.

Ammo tartibning o‘zgarishi nafaqat logistika murakkabligiga, balki sertifikat uchun xarajatlarning 3,5 baravar oshishiga ham olib keldi – 2,6 mln so‘mdan 9,1 mln so‘mgacha, deb yozadi telegram-kanal @autodeklarant.

Agar rasmiy dilerlar har bir modeldan faqat bir necha avtomobilni sertifikatlashtira olsa, xususiy shaxslar HAR BIR import qilingan avtomobilni evakuatorda Pskentga olib borib tekshirtirishlari kerak bo‘ladi. Natijada, ilgari 2-3 kun davom etadigan jarayon endi poligondagi navbatlar tufayli bir necha haftaga cho‘zilishi mumkin.

Oqibatlar aniq: importning qisqarishi, davlat byudjetiga to‘lovlarning kamayishi va biznes uchun qo‘shimcha xarajatlar, bu esa oddiy xaridorlar zimmasiga tushadi narxlarning oshishi hisobiga.

Exit mobile version