Специальным постановлением президента Узбекистана физическим лицам разрешено оказывать услуги такси, при условии регистрации в качестве индивидуальных предпринимателей. Этот порядок будет действовать до конца 2022 года.
Для таксистов-физических лиц значительно снижены обязательные платежи, передает Газета.уз.
Регистрационная плата составит 690 000 сумов, также в качестве налога придется платить 425 сумов в месяц.
Автомобиль должен быть оснащен специальным плафоном TAXI, а водитель должен получать заказы только через специальные мобильные приложения (например, Яндекс Такси, My Taxi, Такси Миллениум т другие агрегаторы).
Основные требования для оказания услуг такси в качестве ИП:
- возраст водителя — от 21 года;
- возраст транспортного средства — не более 10 лет;
- периодичность прохождения техосмотра автомобиля- не менее 1 раза в полгода;
- водители должны ежемесячно проходить медицинский осмотр в частных клиниках или семейных поликлиниках.
К автомобилям и юридических лиц, и ИП, занимающихся перевозкой пассажиров, установлены следующие единые требования:
- на крыше транспортного средства должен быть установлен фонарь (плафон) оранжевого цвета с надписью «TAXI»;
- автомобили должны быть оснащены устройствами (мобильные телефоны, планшеты и другие), способными принимать электронные платежи и регистрировать пройденный путь;
- на панели приборов автомобиля должна быть установлена специальная табличка с указанием информации о транспортном средстве.
Юридические лица, оказывающие услуги такси, получили ряд преференций:
- возможность остановки, посадки и высадки пассажиров в зонах действия знака «остановка запрещена», а также на территориях, прилегающих к аэропортам и вокзалам;
- бесплатный въезд и выезд из платных парковок аэропортов, вокзалов, автовокзалов с государственной долей, рынков и торговых комплексов для посадки и высадки пассажиров;
- разрешение на передвижение по специальным полосам, выделенным для автобусов.
Ш. Мирзиёев aвтомобиль транспортида йўловчилар ташиш фаолиятини тартибга солиш бўйича қарорни имзолади.
Ҳужжат билан қуйидагилар назарда тутилмоқда:
1️⃣ 2022 йил 31 декабргача муддатга эксперимент тариқасида якка тартибдаги тадбиркорларга 4 та ўриндиқли енгил автотранспортда йўловчи ташиш фаолияти билан шуғулланиш ҳуқуқи берилмоқда. Асосий талаблар:
➖ ҳайдовчи 21 ёшга тўлган ва бошқарувида 10 йилдан ортиқ бўлмаган муддатда эксплуатация қилинаётган енгил автомобиль бўлиши;
➖ техник хизмат кўрсатиш станцияларида ҳар 6 ойда камида бир маротаба техник кўрикдан ўтиши;
➖ хусусий клиникаларда ёки оилавий поликлиникаларда ойлик тиббий кўрикдан ўтиши лозим.
2️⃣ Якка тартибдаги тадбиркорларга такси фаолияти билан шуғулланиш учун бошланғич тўлов 5 баробарга камайтирилиб 690 минг сўмни, ойлик тўлов 1,5 баробарга камайиб 425 минг сўмни ташкил қилади.
3️⃣ 2021 йил 1 сентябрдан бошлаб якка тартибдаги тадбиркор сифатида такси фаолияти билан шуғулланиш фақатгина мижозларни излаш бўйича интерактив хизмат кўрсатувчи компаниялар (агрегаторлар) хизмати орқали амалга оширилади.
4️⃣ Такси фаолияти билан шуғулланувчи юридик шахслар ва якка тартибдаги тадбиркорларга тегишли автотранспорт воситалари учун қуйидаги ягона талаблар жорий этилмоқда:
➖ автотранспорт воситасининг том қисмига тўқсариқ рангли фонарь (плафон) ўрнатиш ва унда “TAXI” таниш белгисини акс эттириш;
➖ тўловни амалга ошириш ҳамда босиб ўтилган йўлни электрон тарзда қайд этиш имкониятини берувчи махсус иловаларга эга мосламалар (уяли телефон, планшет ва бошқалар) билан жиҳозлаш;
➖ автотранспорт воситасининг приборлар панелида автотранспорт воситаси тўғрисидаги маълумотлар кўрсатилган табличка мавжуд бўлиши.
5️⃣ Юридик шахсларга тегишли таксилар учун қуйидаги преференциялар назарда тутилмоқда:
➖ “тўхташ тақиқланган” йўл белгиси амал қилиш ҳудудида, шу жумладан аэропорт ва вокзалларга туташ ҳудудларда тўхтаб, йўловчиларни олиш ва тушириш ҳуқуқи сақланиб қолмоқда;
➖ аэропорт, темир йўл вокзали, давлат иштирокидаги автовокзал, бозор ва савдо комплексларининг пуллик тўхташ жойларига йўловчиларни олиш ва тушириш учун бепул киришга рухсат берилмоқда;
➖ автобуслар учун ажратилган махсус ҳаракатланиш йўлагида ҳаракатланишга рухсат берилмоқда.
Шунингдек, 2023 йил 1 январга қадар такси сифатида фойдаланиладиган автотранспорт воситаларининг ранги (“фил суяги” ва сариқ ранглар) ҳамда махсус давлат рақамига (“ТТ” серияли) қўйилган талаблар тўхтатилмоқда.
P.S. Мазкур чоралар билан кира қилиш учун шароитлар сезиларли даражада соддалаштирилмоқда. Кўриниб турибдики, йиллар давомида соҳада авж олган яширин иқтисодиёт даражасини пасайтириш учун ҳукумат томонидан улкан қадам ташланмоқда. Энди эса навбат нелегал бўлиб ишлаб келган таксистларга!
Ничего себе разрешили атаковать а требования почти не выполняемые, не говоря об выплатах сумасшедшие деньги придётся платить.что толку отмена лицензии,наоборот хуже стало. Раньше хотябы только лицензию купил и все. Короче технично отважили. А ешо про какую-то занятость лепечут.
Вроде разрешено таксовать но платить нужно столько и требования такие что сам откажется. А главное разрешено .нет запрета нет претензии ,это только у нас наверно.