UzAuto Motorsda yangi sotish tizimini kiritishni tasdiqladilar, shu tizimga ko’ra, shartnomalar avtomobillarga butun yil navbat keltirib yubormaslik uchun belgilanadi.
Masalan, agar Chevrolet Cobalt ishlab chiqarish hajmi yil oxirigacha 20 ming avtomobil bo’lsa, ushbu modeldagi avtomobilni sotib olish uchun 20 ming shartnoma ajratiladi. Va ularning barchasini olishsa, shartnomalar berilishini to’xtatiladi, toki sistemaga to’lanmagan shartnomalar qaytmaydiganicha.
2017 yilgacha mavjud bo’lgan shartnomalarni taqdim etish tizimi korruptsiyani oshirib ketishga olib keldi. Insonlar o’ziq-o’ziq avtosalonlarda to’planishni yoki «shapka» yoki «kepka» deb atalgan rushvetlar orqali noto’g’ri yo’llarni qidirishga majbur bo’lishgan.
Hozir, yangi planirovka tizimi sifatida cheklangan shartnomalarni taqdim etish bilan, zavod faqat o’ziga kelib tushgan bir necha oy muddatida amalga oshirishga tayyor kontraktlarni berishdi, avvalgi 1,5 yil emas. Birinchi nazarda, bu avtomobillarni kutish vaqtni qisqartirish va ish jarayonlarini yaxshilashga imkon berishi mumkin.
Ammo asosiy masala tizimning qanday darajada ochiq va adolatli bo’lishida. Va ayni paytda 4-5 avgust voqealari korruptsiyaga moyil avtosalonlar va ortodoshlarning yangi tizimdan qanday foydalanishlari mumkinligini ko’rsatdi. Ular osonlik bilan yuzlab kontraktlarni zaklyuchit qila olishlari mumkin, holos xaridorlar onlayn tizimda muammolar bilan uchrashishga va avtosalon oldidagi to’zonlarda soatlab turishga majbur.
Ko’rinishicha, yashirin va tartibsizlik sharoitlarida korruptsiya elementi yana faollashgan. Xaridorlar avtosalonlarda katta to’plarni ko’rib, ular uchun boshqa tanlov yo’qligini tushunishadi, ko’plab odamlar tartib bilan tashqarida kontrakt zaklyuchit qilish uchun xodimlarga «rahmat» deb yuborishi mumkin.